تاريخچه
نوشته شده توسط : پرهام بيات


چرا ترشی ؟
ترشی انداختن و یا ( pickling) یکی از روش های نگهداری مواد غذایی مانند کنسرو کردن و یا در نهایت استفاده از اشعه می باشد . در فضای محتوی ترشی PH محیط برای میکروب ها بسیار نامساعد می شود و در این محیط ، ‌دسترسی ماده غذایی به اکسیژن نیز از بین می رود و در نتیجه بسیاری از واکنش های شیمیایی رخ نخواهد داد .
ارزش غذایی ترشیجات
ترشی ارزش غذایی پایینی دارد ، زیرا از مواد اولیه ای ساخته شده اند که ارزش غذایی بالایی ندارند و این مواد در فرآیند ترشی سازی همان مقدار کمی که ویتامین دارند را نیز از دست می دهند .
تنها مقداری آهن و منیزیم واملاحی از این ها نیز ه مقدار کمی در ترشی وجود دارند که آن هم به علت استفاده ی کم از این نوع چاشنی ، بسیار اندک به بدن می رسند .
پس نباید از ترشی به عنوان منبع انرژی استفاده کرد .
آیا ترشی مضر است ؟
بله برای افرادی که معده ی حساسی دارند ترشی مضر می باشد . ترشی به هیچ وجه ماده ای نمی باشد که برای لاغری استفاده شود . بلکه با تحریک اشتها باعث زیاد خوردن هم می شود که به عکس تصورات غلط برخی افراد می باشد که تصور می کنند ترشی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.
لازم است بدانید ترشی نیز از موتد فاسد شدنی می باشند که اگر در مجاورت هوا قرار گیرند تولید قارچ و کپک می کنند . پس نمی توان ترشی را چند سال نگه داری کرد مگر برخی ترشیجات که در آن از سرکه های مرغوب استفاده می کنند مانند انواع سیر ترشی های مرغوب . از نکات مهم مصرف ترشی این است که می تواند به طور غیر مستقیم مصرف سس را کاهش دهد و از زیادتر چاق شدن آن هم توسط سس های چرب جلوگیری به عمل آورند.




:: موضوعات مرتبط: تاريخچه ترشي و خيارشور , ,
:: بازدید از این مطلب : 1791
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 28 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: